tirsdag 3. mars 2009

Velvel. Jeg er skamklippet. Det er to frisørers og mammas feil. Men om et par uker får jeg det opp i hestehale og da blir livet mer levelig. Ellers er Blindern full av evinnelige frokoster som blir til lunsjer som ender i middager, men det er fint det. Bare jeg får pugga et par norrøne ord innimellom. Hvis du noen gang får en datter kan du gjerne kalle henne Agilamundo, sa professoren, det er et vakkert urnordisk navn. Det høres litt alvisk ut, syns jeg. Det var vel i urtid at alvene hadde sin storhetstid. Det var da de vandret under løvtrær en solfylt dag. Ut over det kan jeg opplyse at jeg har forstått hva kasus er og det gjorde hverdagen ganske mye litt lettere. Ragnhildi dróttningu dreymdi drauma stóra. Tror jammen meg jeg skal studere litt mer norrønt, det er gøy, men hva en skal bruke et for lengst utdødd språk til, det er ikke godt å si.

Jeg tryna i blindernbakken forleden, og alle rundt meg, som jeg ikke kjente, lo. Men det gikk greit siden to gutter ba om unnskyldning(!). Og på broa over t-banelinja står det at 'Ferien gjorde meg utbrent'. Jeg lurer på om det var all avslappingen, festingen, sola eller feriejobbingen som gjorde stakkaren utbrent.

6 kommentarer:

  1. Tror du er supersøt på håret jeg!:)
    Virker som du har det bra og trives i Oslo, good ;)

    SvarSlett
  2. No,no :( men skal bli bra!
    Jaaa, det stemmer ganske godt. Hvordan er det i trønderland?

    SvarSlett
  3. Er kjempe flott! :) Trives ganske godt igrunn:) Regner med at jeg blir her noen år til, men alt kan skje;)

    SvarSlett
  4. Eirin! Du har begynt på nordisk ser jeg! Har du tenkt å søke på nordkurs i sommer? Jeg er veldig fristet av Køben!

    SvarSlett
  5. Nordkurs, hva er det? :o Jeg har egentlig tenkt å dra på utveksling til København etterhvert, ikke så veldig langt unna hjemme og man skjønner (delvis) hva folk sier. :)

    SvarSlett
  6. Aaah. Je, har vurdert det jeg også! Nordkurs er forskjellige sommerkurs som blir arrangert rundt om i Norden for Alit/nordiskstudenter. Hvis jeg har forstått det rett så søker man og får opphold, reise og kurs på 10stp dekket av et stipend 8-)

    SvarSlett