mandag 15. desember 2008

Når jeg blir stor skal jeg gifte meg med en:
sersjant, pilot eller sir.
Har ikke helt bestemt meg enda. Aller helst Sgt. Pepper, men det kan vise seg å bli vanskelig, tror jeg.
Uansett. Snart ferdig med exfac, leverer om en time. Er egentlig ferdig. Over jul skal jeg studere Norsk grammatikk, Norrøn grammatikk og eldre språkhistorie og Faglig formidlingsskriving. Så kan jeg bli lærer. Kanskje i utlandet? Det hadde vært noe. Norsklærer i Transylvania. Noe sånt. Blir ikke ofte lærerbarn lærere selv?

2 kommentarer:

  1. Haha. Det tror jeg faktisk på! Hilde som jeg bor med er avkom av to lærere og satset på den femårige lærerutdanningen bare for å være sikker på at når hun er ferdig har hun så mye lån at hun ikke kan studere noe annet!

    Jeg skal også ta nordiskemner, tror jeg. Men må friske opp nynorsken min først. Også skal jeg jo begynne på bed.øk på høgskolen på deltid og ta litt engelsk og selvfølgelig allmenn litteratur på ntnu først. Også ped, da. Sååå vi får se. Jeg kommer til å bli en evig student, for jeg vil studere alt!

    SvarSlett
  2. Ikke sant. Det er noe med den tryggheten i læreryrket. Man får garantert jobb, man får masse tid med sine barn og ektemann, man får god lønn, man får møte masse koselige barn og unge (huff). Men lærer på en bra videregående skole, frister faktisk litt. (Det er min andre hemmelighet, hysj!)

    Så mange planer du har da! Skikkelig bredkompetansebygging. (nytt kvasibra ord) :) Men det høres fornuftig ut, pass bare på så du ikke sliter deg ut!

    SvarSlett