søndag 8. februar 2009

og dagene går stadig fremover.

Det er liksom en ubeskrivelig lengsel ute og går. Lengsel mot å dytte kåpa og støvlettene lengst inn i skapet. Lengsel mot å gå med bare legger som rammes av gåsehud når en vind stryker forbi. Jeg vil kvitte meg med mine forknytte lepper og røde nese! Ikke at været er så utrolig viktig i seg selv, det er bare alt det fører med seg. Det er bare kvalmt og hodepine. Blek hud. Spørsmålet er derfor: er det bedre i Danmark? Hvis så, - flytter jeg dit. Vi hører aldri et stygt ord om Danmark, og de er visst kåret til verdens lykkeligste folk. Er det bare fryd og gammen? Har Danmark et FrP, har Danmark nynazister og soldater i teite kriger? Har Danmark KULDE? Har Danmark gratis lege? Kanskje jeg burde ta en danskebåttur; er bare det at man må være 20. Jeg har sjekka, og da må A være min foresatt. Hvor aktuelt er det liksom... Men tre måneder går fort, og da er det ikke bare tenåra som er over, semesteret er også slutt. Det er sommerferie og jeg må ha en jobb å gå til. Helst vil jeg jobbe på et bibliotek, men det stusselige i Brumunddalen har allerede meddelt at de ikke har bruk for meg. Da blirrevel KIWI på meg også! Hurra for grønne Crocks.

3 kommentarer:

  1. Om jeg kommer innom matforretningen din, kan jeg da få rabatt på frukt?

    SvarSlett
  2. Sannsynligvis. Men bare så det er klart, så har jeg verken søkt eller vært i nærheten av å jobbe der enda, altså. :)

    SvarSlett