mandag 12. oktober 2009

Når jeg får meg min egen leilighet, noe jeg håper skjer innen... to år? Huff. (jeg er superlei av å ha rom og bad 14kvadrat og kjøkken som deles med seks andre). Uansett. Da, om kanskje to år, skal jeg ha et sånt sted i leiligheten. Jeg vil ha en stor leilighet. Egentlig vil jeg bare ha hus og hage med en gang. Den skal ha stooore vinduer og stooore rom. Alt skal være lyst og fint. Det skal være bokhyller og fine tegninger på veggene. Men lys lys lys, det er det aller viktigste. Kanskje jeg skal tegne det hele selv? Slottet i Skyggeserien er konstruert slik at uansett hvor man ser ut av vinduet, ser man en annen del av slottet. Huset mitt skal man alltid kunne se gjennom, uansett hvilket vindu man ser inn gjennom. Man vil alltid være sentrum for minst to vinduer. På en måte. Eller noe. Ah. Lys er herlig.

Bildet er herfra: http://www.flickr.com/photos/ooh_food/2759977800/

3 kommentarer:

  1. Sånn vil jeg også ha. Begynner å bli litt smålei kollektiv nå. Må bare finne meg en kjærest først, en rik en kanskje ? knis.

    SvarSlett
  2. Jeg bodde sånn før, så forstår at du er lei. Lei av å våkne opp til nachspielrot hver søndag, lei av instituttlukten som henger på rommet mitt og av å vente i kø på vaskeriet. Men jeg savner det også, forstås. Fellesskapet, alle de småsyke intrigene som fant sted og vennskapene som oppstår.

    Men jeg trives aller best i den store senga i det store, fine rommet jeg har nå.

    SvarSlett
  3. Uff. Kollektiv er ikke greia. Kanskje hvis man i utgangspunktet flytter sammen med gode venner. kanskje. Det vet ikke jeg. Men det er koselig når man plutselig drikker litt vin sammen.

    aw. stort rom og stor seng! ajaj.

    SvarSlett